اقتصاد مقاومتی چیست؟
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت خانه و آدرس omid55135.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 152819
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

 
 
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:اقتصاد مقاومتی,,

 اقتصاد مقاومتی ، واژه ای که نزدیک به دو سال است توسط رهبری تکرار می شود و ایشان به بهانه های مختلف روی آن مانور می دهند ، مولفه ای که دانشجویان را به تحقیق و تدبر در آن تشویق می نمایند و تبیین آن را مطالبه می کنند ، ((شما دانشجو هستید، استاد هستید، اقتصاددان هستید؛ بسیار خوب، با زبان دانشگاهى، همین ایده‌ى اقتصاد مقاومتى را تبیین كنید؛ حدودش را مشخص كنید.)) {دیدار با دانشجویان} راهی که برای حل مشکلات ، آن را به هیات دولت نشان می دهند و در جمع دولتمردان الزامات آن را تبیین می کنند.

اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری به عنوان سیاست اقتصادی دولت آینده معرفی می گردد ؛ ((سیاستهاى اقتصاد باید سیاست هاى اقتصاد مقاومتی باشد - یك اقتصاد مقاوم - باید اقتصادى باشد که در ساخت درونىِ خود مقاوم باشد)) {دیدار با کارگران

اما ... به راستی اقتصاد مقاومتی چیست؟ ترجمه ی انقلابی ریاضت اقتصادی است؟ همان اقتصاد ریسک است؟ یا اینکه صرفا شعاری زیباست تا مسوولین و نامزد ها بر سر دست بگیرندش و با آن ولایتمداری!!! خویش را اثبات کنند؟

آنچه که از سخنان رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی می توان دریافت ، این است که اقتصاد مقاومتی "درون زا و برون گرا" است ،(این تعبیر را دکتر پیغامی در هفته ی گذشته در برنامه ی زاویه عنوان کردند) اقتصاد مقاومتی وابستگی ندارد (به پول نفت یا هر مولفه ی دیگری) ، آنچه در آن اهمیت دارد "مردم" است ، حضور مردمی آن را تحقق می بخشد و هدف و آرمانش منفعت عمومی مردم است(نه خواص اقتصادی که شریان های قدرت و ثروت را به دست گرفته اند) اقتصاد مقاومتی وامدار نظرات و ایده های اقتصادی سرمایه داری نیست ، برخواسته از نبوغ متفکران داخلی است که در پس زمینه ی ذهن آن ها عقاید اسلامی است و نگاه آینده ی آن ها به آرمان های بلند انقلاب.

اقتصاد مقاومتی به دنبال این نیست که با بهبود شرایط دیپلماسی پیشرفت کند ، اقتصاد مقاومتی به دنبال این نیست که داروین گونه محیط پیرامونی خود را آرام سازد و با توهم توسعه امیال خود را ارضاء کند ، اقتصاد مقاومتی ترمز حرکت انقلاب اسلامی نیست ، اقتصاد مقاومتی به دنبال انجام تکلیف الهی خویش در ستاندن حق مظلوم از ظالم است ، اقتصاد مقاومتی پشتیبان صدور انقلاب است ، اقتصاد مقاومتی به دنبال ارائه ی الگویی است برای اثبات این که می توان به دست خویش و با تکیه به نیرو های بومی و بدون نیاز به تراست ها و کارتل ها و شرکت های چند ملیتی ، اقتصاد را سامان دادو از تنگنای فقر و بی عدالتی به در آمد و طعم شیرین استقلال و عدالت را چشید ، اقتصاد مقاومتی به دنبال الگویی است برای تمام کسانی که به پوچی تمدن متزلزل غرب پی برده اند و نمی خواهند همراه آن سقوط کنند...

*چند نکته تکمیلی

1) متاسفانه اغلب نامزد های انتخابات آتی ریاست جمهوری دارای چنین افق دیدی نیستند.

2) مصاحبه ای از دکتر درخشان دیدم درباره ی اقتصاد مقاومتی (خدا ایشان را حفظ کنند ؛ از معدود افرادی هستند که اقتصاددان بر وزن نمکدان نیستند) خواندن این مصاحبه خالی از لطف نیست.

3) چقدر قشنگ است بررسی دیدگاه های اقتصادی امام خمینی (ره) و مشاهده ی افق دید ایشان ؛ و چقدر تلخ است مهجوریت تفکر امام.

4) برای مطالعه ی بیشتر : اقتصاد مقاومتی

به نقل از وبلاگ آب آتشگون


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها: